haft łańcuszkowy - POMOCY!!!

Szukamy, dzielimy się

Moderatorzy: sasilla, elenuke, zebrzyca, rozella

Postprzez jasia » Nie Mar 22, 2009 9:49 am

Witam. Jestem bardzo początkującą hafciarką :yu: i haftowałam jedynie haftem krzyżykowym, a teraz chciałabym zacząć haftować haftem łańcuszkowym, tylko że nie mam pojęcia na czym on polega i nigdzie nie mogę tego znaleźć :o W związku z tym proszę czy mógłby mi to ktos wyjasnic??? :(
jasia

Dołączenie: Pon Lut 16, 2009 6:18 pm

Reklama
Uzależniona Craftlady ;)
Uzależniona Craftlady ;)

Postprzez Izabela » Nie Mar 22, 2009 2:09 pm

A chodzi o zwykły łańcuszek igłą czy o metodę z urządzeniem zwanym tambour hook?
Zwykły łańcuszek:http://www.coatscrafts.co.uk/Crafts/Needlecrafts/Howtos/chain+stitch.htm
Tambour hook:http://embroideryaddict.blogspot.com/2008/08/chain-stich-in-tambour-work.html
Tyle na początek, popatrz i śmiało pytaj dalej.
Awatar użytkownika
Izabela
Kandydatka na Craftlady ;)

Dołączenie: Pią Lip 06, 2007 12:36 pm

Postprzez jasia » Nie Mar 22, 2009 4:26 pm

Chodziło mi o zwykły łańcuszek i bardzo mi pomógł ten link - DZIĘKUJE!!!! ;) No i miałabym jeszcze jedno pytanie :oops: No bo, jak do tej pory haftowałam na kanwie a teraz chciałabym ozdobić sobie torebkę, ale znowu nie mam pojęcia jak sie za to zabrać (No bo do haftu krzyżykowego miałam program, na którym tworzyłam wzory. A jak to zrobić z haftem łańcuszkowym? Jak przenieść wzór na materiał? I zrobić zeby wyszło równo? No bo na kanwie to to jest dosyć proste, ale na materiale to już gorzej :( )
jasia

Postprzez Izabela » Nie Mar 22, 2009 5:12 pm

Jeśli chodzi o projektowanie, to bym sobie wzór po prostu narysowała na papierze. Przenoszenie na tkaninę zależy w dużej mierze od tego jaki jest jej rodzaj.